• Achteraf betalen
  • Gratis levering
  • Gratis digitale drukproef
0

"Gulle gever krijgt terug" - Marketing Rendement

In het voorjaar barst het van de geschikte momenten om relatiegeschenken uit te delen. Denk aan alle congressen, beurzen en andere evenementen die plaatsvinden voordat de rustige zomerperiode aanbreekt. Het ene bedrijf geeft een kleine give away met een persoonlijk tintje. Andere bedrijven delen cadeaus uit die ronduit kostbaar zijn. Een geschenk is een mooi gebaar om de relatie te verstevigen. Maar hoe vallen deze aardigheidjes bij de ontvanger?

Relatiegeschenken kunnen een glimlach op het gezicht van de ontvanger toveren. Een balpen, een stropdas of een fles wijn zijn leuke cadeaus om te krijgen. Bovendien is het de bedoeling dat de ontvanger aan uw bedrijf denkt als hij het geschenk in gebruik neemt. Maar is dat wel zo? Als zakenrelaties u in de praktijk zo weer vergeten zijn, heeft het weinig zin om te investeren op dit punt. De herinnering van een merk in namelijk vele malen hoger na het krijgen van relatiegeschenken dan na het bekijken van een televisie- of radiospotje!

 

Lees het hele artikel »

back to top