• Achteraf betalen
  • Gratis levering
  • Gratis digitale drukproef
0

FruitMasters

Breng uw huisstijl onder de aandacht en houd die aandacht vast

Of u nu kleine zelfstandige bent of een groot bedrijf runt, met een huisstijl geeft u uw bedrijf of instelling een eigen gezicht en versterkt u uw boodschap en identiteit. Een huisstijl omvat meer dan ‘een logootje’ en nieuw briefpapier. Van Helden geeft u praktische tips zodat u optimaal rendement behaalt met uw huisstijl.

Relatiegeschenken huisstijl


Een nieuw bedrijf, een nieuwe bedrijfsnaam, een nieuwe koers: er kunnen veel redenen zijn om een huisstijl te ontwikkelen. Voor het slagen van die huisstijl is het belangrijk dat deze op elk niveau en tot in detail wordt toegepast en doorgevoerd. In praktijk zien we dat een huisstijl allereerst wordt toegepast in stationary – het briefpapier, enveloppen, visitekaartjes en dergelijke. Aan de gevel wordt een logobord gehangen en er wordt een website ontwikkeld. En daarna blijft het (te) vaak stil. Jammer, want met een goed doordachte introductie en ondersteuning met o.a. relatiegeschenken kan een huisstijl een belangrijke bijdrage leveren aan het vergroten van naamsbekendheid en het succes van uw bedrijf.

 

Zichtbaarheid zorgt voor succes

Het doorvoeren van een huisstijl gaat heel wat verder dan het briefpapier. Van de telefoniste die een persoonlijke vertegenwoordiging van de huisstijl is, tot de koerier die bestellingen aflevert en de auto waarin hij rijdt. Eckart Wintzen (oprichter van BSO/Origin, het huidige ATOS met vestigingen in meer dan 40 landen) omschreef het in zijn boek‘Eckart’s Notes’ als volgt:

“Ik ben ervan overtuigd dat de zichtbaarheid en het succes van ons bedrijf voor een heel groot gedeelte te danken waren aan het feit dat de wereld ons als één geheel zag. Door al onze uitingen, op papier, elektronisch, op TV, in alle advertenties, kortom in alles, zelfs in de persoonlijke manier waarop de telefoon werd opgenomen. [...] Ook dat is ‘huisstijl’.”

 

Relatie geschenk houdt de aandacht vast

Het begint met een goede introductie. Breng uw (nieuwe) huisstijl (en naam) zoveel mogelijk onder de aandacht van uw doelgroep. Hoe vaker klanten, prospects en relaties uw naam en logo zien, hoe beter deze herinnerd worden en hoe groter uw naamsbekendheid wordt; u wordt ‘top of mind’. Relatiegeschenken spelen hierbij een belangrijke ondersteunende rol. Briefpapier, mailings en nieuwsbrieven verdwijnen na het lezen immers bij het oud papier. Een praktisch gebruiksvoorwerp blijft echter in beeld: een pen, een mok, een notitieblokje. Zo blijft uw huisstijl onder de aandacht van uw doelgroep! En creëert u bovendien ‘goodwill’, een goed gekozen relatiegeschenk draagt immers bij aan een positieve uitstraling.

back to top
Sluiten

Helden service

Geen verrassingen

Contact

Full service leverancier van het jaar 2016