• Achteraf betalen
  • Gratis levering
  • Gratis digitale drukproef
0

De DM-campagnes van Van Helden Reklameartikelen

Elk half jaar ontvangen klanten en prospects van Van Helden Reklameartikelen een dikke catalogus in de bus met een breed assortiment producten van Van Helden, van pennen tot luxueuze relatiegeschenken. Anderhalf jaar geleden kwamen daar dm-acties richting diverse doelgroepen, zoals autodealers, de reisbranche of advocatenkantoren bij. ‘We wilden deze gerichte mailings natuurlijk graag in een bedrukte, bijpassende envelop versturen'.

Van Helden Reklameartikelen is groot geworden in het zakendoen met het midden- en kleinbedrijf, en de kracht ligt volgens marketingmedewerker Jos van der Wielen met name in het op voorraad houden van goedlopende artikelen, om die snel en goedkoop te kunnen leveren.

‘We zijn één van de grootste spelers in de Benelux en hebben een pracht van een showroom, maar de laatste jaren merkten we de concurrentie van internet steeds meer. Tot anderhalf jaar geleden brachten we alleen twee keer per jaar een dikke catalogus uit met al onze artikelen die we naar 250.000 klanten en prospects in Nederland en België sturen. Maar om de concurrentie van internet beter het hoofd te kunnen bieden zijn we naast deze catalogus begonnen met gesegmenteerde dm-acties en nieuwsbrieven in print en per e-mail.’

Gericht
‘Onze eerste gerichte mailing was bestemd voor apothekers’, vertelt Van der Wielen. ‘We hebben een A5-brochure gemaakt met daarin alle producten waarvan we dachten dat die voor hen interessant zouden kunnen zijn. Deze brochure hebben we gestuurd naar ongeveer 15.000 apothekers en vervolgens hebben we er een e-mailnieuwsbrief achteraan gestuurd. Op dezelfde manier hebben we acties gericht op de reisbranche, autobranche, advocaten- en notariskantoren. We hebben dit jaar nog een aantal mailings in de planning staan. De thema’s daarvan zijn al bekend maar daar kan ik hier nog niets over zeggen omdat onze collega’s ons behoorlijk in de gaten houden!’

Venster aan de achterkant
‘Omdat elke mailing gericht is op een andere doelgroep versturen we elke mailing in een bijpassende envelop’, geeft Van der Wielen aan. ‘Ik wilde een flexibele partner met goede prijs/kwaliteit-verhouding voor het bedrukken van de enveloppen, mijn werkgever Arno van Helden is op de grafische vakbeurs in Hardenberg in gesprek geraakt met Carine Bauwens, accountmanager van Quadri Enveloppen, onderdeel van De Vroede Groep. Zij liet modellen zien en kwam ook met een oplossing voor de verzending van onze mailings naar België. Het bleek namelijk dat de Belgische post geen enveloppen accepteerde met teveel tekst en beeld bij het venster van de envelop. Carine Bauwens stelde voor om dit te omzeilen door aan de achterkant van de envelop een venster te maken, zodat de voorkant van de envelop helemaal bedrukt kon worden. Hiervan raakten de sorteermachines van de Belgische post gelukkig niet van slag!’

Staccato-druk
Jos van der Wielen is zelf vroeger drukker geweest en was onder de indruk van de kwaliteit van het drukwerk van de eerste enveloppen die Quadri voor Van Helden produceerde. ‘Ik ben een control-freak en ben zelfs komen kijken bij de eerste drukgangen aan de pers. Maar ik moet zeggen: het eindresultaat was zelfs mooier dan de drukproef die ik had gekregen!’ Anna Lambrechts, salesmanager Nederland van Quadri: ‘De enveloppen van Quadri worden sinds kort in staccato gedrukt, wat de beste offsetkwaliteit geeft.’ Lambrechts laat het verschil zien aan de hand van een voorbeeld: ‘Op deze envelop hebben we duidelijk het verschil laten zien tussen ‘gewone’ druk en staccatodruk: het beeld in staccato-druk is scherper en de kleuren zijn natuurgetrouwer dan van het andere beeld.’ (Om ook u het verschil te laten zien vindt u de envelop bij deze Print Buyer, red.)

back to top
Sluiten

Helden service

Geen verrassingen

Contact

Full service leverancier van het jaar 2016