• Achteraf betalen
  • Gratis levering
  • Gratis digitale drukproef
0

Relatiegeschenken: een bewuste keuze

Het woord relatiegeschenk laat weinig aan onduidelijkheid over. U geeft uw relatie een geschenk. Het geven van een relatiegeschenk is in onze samenleving algemeen geaccepteerd maar wat schenken we onze relaties? Waar moeten we op letten bij het kiezen van een relatiegeschenk? En niet onbelangrijk: wat zijn de grootste valkuilen bij het kiezen van een relatiegeschenk?

Doel van relatiegeschenken
Met het geven van een relatiegeschenk wenst u uw organisatie in een positief daglicht te stellen. Soms als bedankje, soms als verrassing. Middels het geven van een relatiegeschenk probeert u het imago van uw organisatie positief te beïnvloeden.

Een positief imago van uw organisatie kan een gunstig resultaat hebben op de doelstelling van uw organisatie. Die doelstelling kan zowel commercieel van aard zijn, zoals het verkopen van producten of leveren van diensten, maar ook sociaal van aard en in de zorgsector of onderwijs gelegen zijn.

Door relatiegeschenken uit te delen kunt u relaties beïnvloeden in het maken van keuzes. U kunt uw naamsbekendheid vergroten, een dankbetuiging overbrengen of uw zakelijke relaties versterken. In alle gevallen is het doel het imago van uw organisatie bij uw relatie positief te beïnvloeden om zo uw uiteindelijke organisatiedoelstelling te verwezenlijken.

Zo draagt een positief imago bij aan de vraag naar uw dienst of product en kan een positief beeld van uw organisatie bijvoorbeeld meer subsidies opleveren!

Wie schenkt u?
Bied uw relatiegeschenken doelgericht aan! Door doelgericht te schenken realiseert u maximaal effect tegen minimale kosten. Bedank rond de feestdagen bijvoorbeeld uw medewerkers voor getoonde inzet van het afgelopen jaar of bedank uw leverancier en afnemer voor de prettige samenwerking. Dit kunt u doen met een origineel kerstgeschenk. Ook kunt u potentiële klanten een relatiegeschenk meegeven. U bepaalt wie uw relaties zijn en bij welke relaties een positief beeld van uw organisatie belangrijk is.

Groot, klein, traditioneel, uitzonderlijk, u kunt het zo gek niet bedenken of een product komt in aanmerking als relatiegeschenk. Het is ook belangrijk te kijken naar het waarom en wanneer u een relatiegeschenk schenkt aan uw relaties. Is het een geschenk ter promotie en het creëren van naamsbekendheid op een beurs of schenkt u uw vaste klant een gepast cadeau om hem te bedanken voor de fijne samenwerking? Kies bewust uw relatiegeschenken.

Kies bewust
Wanneer u relatiegeschenken gaat verspreiden onder uw relaties dient u vooral een bewuste keuze te maken. Voorkom een mismatch tussen bedrijf, doel en relatiegeschenk. Laat u daarin goed adviseren.

back to top
Sluiten

Helden service

Geen verrassingen

Contact

Full service leverancier van het jaar 2016