Zijn relatiegeschenken al een onderdeel van uw marketingmix?

Het is einde van het jaar is niet alleen feest, maar is ook het moment om eens kritisch te kijken naar uw marketinginzet. De bepaling en invulling van uw marketingkanalen bepalen voor een groot deel de effectiviteit van uw marketingcampagnes. De slimme ondernemer weet wel creatief om te gaan met het marketingbudget en de invulling daarvan. Bijvoorbeeld door uw kanalen gesegmenteerd in te zetten door middel van big data of door relatiegeschenken met een lange levensduur in te zetten voor uw branding. Wij gaan in dit blogartikel in op dat laatste en vertellen u alles over de creatieve inzet van relatiegeschenken.

Verhoog de openingspercentage van uw direct mailing

Een direct mailing, zoals een flyer, een mini brochure of een brief, is een zeer gebruikelijke kanaal om klanten en prospects te bereiken. Helaas belanden deze in tijden van drukte snel in de papierbak. Door een klein geschenk toe te voegen aan de mailing verhoogt u de openingspercentage en de effectiviteit van uw mailing. De ontvanger ziet en voelt het cadeautje al in de envelop zitten en wordt sneller getriggert om de envelop te openen. Omdat de ontvanger ook wilt weten waar zij het cadeautje aan te danken hebben, volgt het lezen van uw brief of flyer volgt daar logischerwijs op.

Leestip: ontdek ook op onze blog welke 3 toppers het altijd goed doen als toevoeging aan uw direct mailing.

Geef een uniek cadeau weg bij een aankoop

In de retail ziet u het vaak genoeg gebeuren dat er bij aankoop van een specifiek artikel of een bepaald bedrag een extraatje cadeau wordt gedaan aan de klant. Wat is er nou leuker dan uw klanten een cadeau te geven dat bedrukt is met uw eigen logo of pay-off. Het geschenk krijg hierdoor een unieke waarde, waardoor uw echte fans het geschenk absoluut willen hebben. Bovendien is het ook een unieke manier om aan uw naamsbekendheid te werken.

Werk aan uw klantloyaliteit met een spaarsysteem

Klantloyaliteit is één van belangrijkste aspecten geweest waar menig bedrijf zich op gefocust heeft. Ook het komende jaar (eigenlijk jaren) mag klantloyaliteit niet worden vergeten. Eén van de populairste manieren om klantloyaliteit te verhogen is door middel van een spaarsysteem. De drie belangrijkste key-elementen voor het opzetten van een succesvol loyaliteitsprogramma leest u op onze blog. Bedrukte relatiegeschenken kunnen hier een grote rol in spelen. Door bijvoorbeeld relatiegeschenken te bedrukken met uw logo om in de cadeaushop van uw spaarsysteem toe te voegen.

Bent u benieuwd naar wat relatiegeschenken nog meer voor u kunnen betekenen. Ontdek het in de Held video’s of neem contact met ons op voor een persoonlijk advies op maat.

folder-open Blog