Hoe introduceert u uw product? 5 ideeën aan de hand van relatiegeschenken

 

Een goed product bedenken is één ding, maar hoe introduceert u deze op de markt. Er komen verschillende aspecten kijken bij de introductie van een nieuw product. Naast de financiële en huishoudelijke aspecten speelt ook marketing een grote rol. Hoe positioneert u uw product en hoe brengt u deze onder de aandacht bij uw doelgroep? Wij zetten vijf originele ideeën op een rijtje om u te helpen bij een succesvolle start.

Feestelijke ballonnen

Zit u in de retail en verkoopt u uw product in een fysiek pand? Probeer dan in de weken voor opening een ‘buzz’ te creëren rondom uw pand. Een poster plakken met de openingsdatum is bijna een standaard bij winkeliers. Wees hierin origineel.  Laat uw etalage bijvoorbeeld vullen met bedrukte strandballen of ballonnen. Dit trekt aandacht en staat bijna garant voor een feestelijke opening.

Flyeren?

Flyeren is toch wel één van de eerste dingen waar menig ondernemer aan denkt bij het introduceren van een nieuw product. Het is overigens ook een feit dat flyers snel in de afvalbak belanden. Ook hier kunt u extra opvallen door out-of-the-box te denken. 

Laat bijvoorbeeld i.p.v. een flyer een handzaam relatiegeschenk bedrukken. De kleine praktische artikelen doen het erg goed, zoals kauwgompakjes en mintcards. Maar ook seizoensproducten doen het erg goed, zoals ijskrabbers in de winter en zonnebrillen in de zomer. Deze artikelen worden lang bewaard en vaak direct gebruikt door de ontvanger.

Al wandelend aan uw naamsbekendheid werken

Een ander concept om in beeld te komen is door promotieteams in te zetten. Kies voor een team dat past bij uw doelgroep. Uw doelgroep zal zich direct met de promotieteam verbonden voelen en zo ook met het product. Kleding speelt hierbij een belangrijke rol. Laat het promotieteam een polo of t-shirt met logo dragen. Zo wordt er al aan uw naamsbekendheid gewerkt terwijl zij over straat lopen.

Tip: Ook caps doen het goed als promotiekleding. Deze vallen extra goed op in de menigte.

 

Een extra geschenkje

 

Om de verkoop van uw product te stimuleren kunt u een extra geschenkje weggeven bij aankoop. Denk er vooral aan dat dit een artikel is die een toegevoegde waarde bied aan uw eigen product en uw merknaam. Verkoopt u bijvoorbeeld smartphone hoesjes en tabletcovers, dan is het wellicht leuk om een stylus pen cadeau te doen. Doordat deze geschenken bedrukt zijn met logo werkt u (onbewust) aan uw naamsbekendheid.

Uw eigen tasjes

Ook de verpakking is een belangrijk punt om over na te denken. Zeker nu de gratis plastic tasjes verboden zijn. Een trend op het moment zijn de katoenen tassen. Naast dat deze modieus zijn, zijn deze ook erg duurzaam. De katoenen tassen kunt u laten bedrukken met uw bedrijfsnaam en logo, maar u kunt de tassen ook bedrukken met een foto van het product. Zo wordt uw product nog extra onder de aandacht gebracht.

Met deze vijf tips kunt u uw eigen product succesvol introduceren. Voor een persoonlijk advies op maat kunt u altijd contact met ons opnemen.

Tip van Held: Het is ook leuk om een relatiegeschenk in te zetten die past bij uw eigen product. Denk bijvoorbeeld aan een leuke custom made sleutelhanger of een ander origineel relatiegeschenk in de vorm van het product.