• Achteraf betalen
  • Gratis levering
  • Gratis digitale drukproef
0

Case study: milieubewuste relatiegeschenken

We zien steeds meer mensen kiezen voor milieubewuste geschenken (zoals de Balpen Kartoni en het Notitieblokje Eco) en artikelen van gerecycled materiaal. Deze trend lijkt te passen in het steeds populairder worden van groen en duurzaam ondernemen, maar waarom kiezen mensen precies voor deze groene relatiegeschenken? Om dit een beetje in kaart te brengen hebben we een onderzoek gedaan onder deze groep klanten om te bekijken hoe belangrijk mensen milieubewuste producten precies vinden. Dit hebben we gedaan door middel van een enquête welke bestond uit 12 vragen gericht op duurzaam ondernemen de rol van relatiegeschenken hierbinnen. De antwoorden van de enquête hebben we vergeleken en voor u samengevat.

 

Hoe belangrijk vinden mensen milieubewust kiezen?

Uit het onderzoek bleek dat 94% van de ondervraagde mensen het belangrijk vindt dat hun bedrijf gebruik maakt van milieubewuste producten. Van diezelfde ondervraagde mensen geeft 88% aan dat ze het belangrijk vinden dat hun klanten ook op de hoogte zijn van het feit dat het bedrijf voor milieubewuste producten kiest. Twee op de drie ondervraagde mensen verkiezen milieubewuste producten altijd boven niet-milieubewuste producten.

Hoe hebben de mensen de milieubewuste producten ingezet?

Van alle mensen die wij hebben ondervraagd met behulp van de enquête “milieubewuste producten” wist 89% precies hoe ze hun producten zouden gaan inzetten. Zo’n 56% van de ondervraagde mensen gebruikte het product als weggever op een beurs, evenement, open dag, festival of ander event. 17% van de ondervraagde mensen gebruikte de milieubewuste producten ter algemene promotie, voor eigen gebruik binnen het bedrijf of als extra reclame-uiting. 11% van de mensen zette het product in als een bedankje/cadeautje voor hun klanten. De overige 17% van de ondervraagde mensen gaf aan dat ze het product gingen gebruiken als relatiegeschenk voor zakelijke relaties.

Hoe reageerde de doelgroep?

83% van de ondervraagde respondenten gaf aan dat hun doelgroep (erg) enthousiast reageerde op het feit dat het relatiegeschenk dat zij ontvingen, een milieubewust product was. Bij geen enkele respondent was er sprake van een negatieve reactie op het promotieproduct.

Heeft het product geholpen bij de communicatie/promotiedoelstelling?

78% van de mensen is van mening dat het milieubewuste product heeft geholpen om hun communicatie en/ of promotiedoelstelling te behalen.  94% van de ondervraagde mensen geeft aan dat ze in de toekomst vaker een milieubewust product zullen inzetten als relatiegeschenk, weggever, bedankje/ cadeautje of ter promotie. 89% van de ondervraagde mensen raadt anderen bedrijven aan om ook vaker voor milieubewuste producten te kiezen ter promotie van hun bedrijf of organisatie.

Conclusie

Uit het onderzoek blijkt dat de trend van groen en duurzaam ondernemen ook effect heeft op de keuze voor relatiegeschenken. Zo’n 80% van de ondervraagde mensen geeft aan steeds meer behoefte te hebben aan milieubewuste relatiegeschenken en of promotieproducten. Opvallend is dat de overgrote meerderheid van de ontvangers enthousiast of zelfs zeer enthousiast reageerden op het milieubewuste karakter van de relatiegeschenken. Het is dan ook niet vreemd dat de ondervraagde mensen anderen aanraden om ook vaker gebruik te maken van een milieubewust relatiegeschenk. Het feit dat een promotieartikel duurzaam is geproduceerd en/of is gemaakt van gerecycled materiaal levert uw bedrijf of organisatie nóg meer positieve aandacht op dan het geval is bij doorsnee relatiegeschenken.

 

Duurzame relatiegeschenken  »

 

 

back to top
Sluiten

Helden service

Geen verrassingen

Contact

Full service leverancier van het jaar 2016