• Achteraf betalen
  • Gratis levering
  • Gratis digitale drukproef
0

Meer views voor minder budget

Met een minimaal budget een groot bereik hebben, dat is de droom van iedere marketeer. De grote vraag is: hoe pak je dit het beste aan? Door een goede afstemming van online met offline marketing komt u al een heel eind. Door verschillende marketingmiddelen op elkaar af te stemmen creëert u een groot bereik.

Online marketing

Online marketing is niet meer weg te denken uit het hedendaagse bedrijfsleven. Consumenten oriënteren online en ook het aantal online aankopen is in de afgelopen jaren fors gestegen. Door zoekmachine optimalisatie en paid advertising zorgt u ervoor dat u makkelijk gevonden wordt via zoekmachines. U zult meer bereik en effect hebben, door topposities te bemachtigen. Overigens kan de ‘cost-per-click’ duur uitvallen dankzij de hevige concurrentie van de vele webshops.

Offline marketing

De mogelijkheden voor offline marketing zijn eindeloos, maar lopen vaak op in de kosten. Een tv- of radio commercial kost al gauw een paar duizend euro. Het drukken van een brochure of folder kost minder, maar hierbij gaan er veel kosten zitten het ontwerp. Bovendien belandt een folder relatief vaak ongelezen bij het oud papier. Met relatiegeschenken bereikt u een grote groep mensen voor slechts een fractie van de kosten. Een pen met logo kost ongeveer € 0,15 per stuk en bereikt gemiddeld 7 mensen. In tegenstelling tot tv en radio, blijft bij relatiegeschenken het logo en de boodschap altijd zichtbaar. Bekijk ook hoe Held dit ervaart in de nieuwe video.

Ook de herinneringswaarde van relatiegeschenken (57%) is een stuk hoger dan bijvoorbeeld tv-commercials (23%) en radiospotjes (26%). Dit komt niet alleen doordat de boodschap altijd zichtbaar is, maar ook doordat een relatiegeschenk nog lang bewaard wordt door de ontvanger (ongeveer 5,8 maanden). Hierdoor komt de ontvanger en zijn omgeving steeds opnieuw in aanraking met het relatiegeschenk. Relatiegeschenken zijn dus een belangrijk onderdeel van de marketingmix, zeker als u een groot bereik wenst voor een laag budget.

Meer weten over het bereik, effectiviteit en meerwaarde van relatiegeschenken? Download dan ons E-book over tastbaar bereik.

back to top