Wegens drukte is onze reactietijd wat langer dan je van ons gewend bent.

0
Ma t/m vr 08:00 tot 17:00
0344 - 640 200

Zo val jij op tijdens Black Friday

We zijn nog maar een paar vrijdagen verwijderd van het grote shoppingspektakel, Black Friday. Overgewaaid vanuit Amerika, maar niet meer weg te denken in onze eigen maatschappij. Op deze dag zetten verschillende zaken hun producten in de kijken met acties en aanbiedingen. Een overvloed aan prikkels voor de consument. Hoe val jij dan nog op? Wij geven je graag een aantal praktische tips.

Laat jezelf en je actie zien

Het belangrijkste tijdens Black Friday is om jezelf te laten zien. Dit kan door middel van posters in de etalage of flyers, maar je kunt ook denken aan zaken die direct de aandacht trekken en opvallen in de winkelstraat. Kleed jouw zaak bijvoorbeeld aan met bedrukte ballonnen. Dit feestelijke artikel valt direct op en laat zien dat jij iets te vieren hebt, zoals een leuke actie. Naast ballonnen kun je bijvoorbeeld ook denken aan bedrukte vlaggetjes of andere artikelen voor de aankleding van jouw pand.

Geen korting, maar cadeau

Het regent kortingen tijdens Black Friday. Van 1+1 gratis tot kortingsbedragen, alles komt voorbij. Door net iets anders te doen kan je tijdens dit winkelevenement opvallen. Kies er bijvoorbeeld voor om in plaats van een korting, een cadeautje weg te geven. Een leuk artikel dat dient als een verlengstuk van jouw merk en een must-have is voor jouw doelgroep. Het meest populair om weg te geven zijn katoenen tassen met opdruk van jouw logo. Maar er zijn genoeg andere leuke weggevers om mee op te vallen. Denk bijvoorbeeld aan handige hulpmiddelen voor tijdens het winkelen, zoals een bedrukte waterfles of een mintblikje met opdruk. Een compact weggevertje, maar met impact. Dat wil je hebben.

Ga voor duurzaam

Wil jij echt opvallen tijdens Black Friday en goodwill creëren bij je doelgroep, ga dan voor een duurzame actie. Vorig jaar zagen we al veel bedrijven die ervoor kozen om in plaats van korting te doneren aan een goed doel. Of zij kozen voor het planten van bomen. Ook jij kan aan deze groene trend meedoen. Geef jouw klanten tijdens Black Friday bijvoorbeeld zaadzakjes cadeau. Hiermee zorg jij samen met jouw klanten voor een groenere wereld. Je profiteert dus niet alleen zelf van jouw actie, maar je investeert ook in ons planeet.

Persoonlijk advies op maat

Hopelijk ben je geïnspireerd geraakt door bovenstaande tips en kun je van jouw Black Friday evenement een onvergetelijke actie maken. Wens je een persoonlijk advies op maat? Neem dan even contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

Terug naar boven