• Achteraf betalen
  • Gratis levering
  • Gratis digitale drukproef
0

Marketing in 2017: de 3 belangrijkste trends

Met het eindejaar in zicht is het hoog tijd om eens vooruit te kijken naar de trends voor 2017. Waar moet u het komende jaar op letten en welke tips en tricks zijn nodig om van 2017 een succesvol jaar te maken. Wij geven u de drie meest belangrijke trends voor het nieuwe jaar.

Persoonlijke benaderingHaarborstel bedrukken

Een persoonlijke benadering speelt in 2017 een nog grotere rol dan in 2016. Uw doelgroep met massa berichten benaderen is in het nieuwe jaar ‘not done.’ Zij zijn op zoek naar specifieke informatie dat precies aan hun behoeftes voldoet. Het is erg belangrijk om hierop in de spelen, door goed uw klantgedrag en data in kaart te brengen. Met de juiste data kunt u uw klant precies op het juiste moment met de juiste informatie benaderen.

Heeft uw klant bijvoorbeeld zijn driemaandelijkse kappersafspraak gemist? Verras hem dan met een opvouwbare haarborstel met een persoonlijke boodschap. Zo komt u op een leuke en originele manier opnieuw onder de aandacht bij uw relatie.

Retentie

Een verkoop is één van de belangrijkste onderdelen van marketing. Maar we zijn het ons steeds meer van bewust dat ook engagement belangrijker wordt. Goede meetinstrumenten hiervoor zijn social media, nieuwsbriefaanmeldingen etc. Maar hoe zorgt u er voor dat deze klanten bij u terugkomen en zich verbonden voelen met uw bedrijf?

Dit kan o.a. door de eerder genoemde persoonlijke benadering. Verras uw klanten bijvoorbeeld met een gegraveerde pen met naam. Zij zullen zeker waarderen en zich meer met u verbonden voelen. Zo kunt eigenlijk u iedere loyaliteitscampagne een extra boost geven met bedrukte relatiegeschenken.

Wist u dat... een ontvanger van een relatiegeschenk een positievere indruk heeft van de gever. Dat draagt zeker bij aan de engagement!

Duuzame relatiegeschenkenDuurzaamheid

Na het verbod op plastic tasjes, de klimaattop en alle andere duurzame ontwikkelingen in 2016 zal deze trend ook in 2017 voortgezet worden. Bedrijven zijn zich hier steeds meer van bewust en zullen dit in alle uitingen, zowel intern als extern, meenemen. Zo wordt er bijvoorbeeld bezuinigd op papieren flyers en kiest men eerder voor een duurzaam relatiegeschenk met een langdurig bereik.

Wist u dat... kantoorgeschenken gemiddeld 6,3 maanden bewaard worden, terwijl een flyer vrijwel meteen in de papierbak beland?

Dit zijn volgens ons de meest belangrijkste trends voor 2017. Staan deze trends ook bij u op het lijstje? Voor een persoonlijke advies op maat kunt u altijd contact met ons opnemen.

back to top