Met het eindejaar in zicht is het hoog tijd om eens vooruit te kijken naar de trends voor 2017. Waar moet u het komende jaar op letten en welke tips en tricks zijn nodig om van 2017 een succesvol jaar te maken. Wij geven u de drie meest belangrijke trends voor het nieuwe jaar.
Een persoonlijke benadering speelt in 2017 een nog grotere rol dan in 2016. Uw doelgroep met massa berichten benaderen is in het nieuwe jaar ‘not done.’ Zij zijn op zoek naar specifieke informatie dat precies aan hun behoeftes voldoet. Het is erg belangrijk om hierop in de spelen, door goed uw klantgedrag en data in kaart te brengen. Met de juiste data kunt u uw klant precies op het juiste moment met de juiste informatie benaderen.
Heeft uw klant bijvoorbeeld zijn driemaandelijkse kappersafspraak gemist? Verras hem dan met een opvouwbare haarborstel met een persoonlijke boodschap. Zo komt u op een leuke en originele manier opnieuw onder de aandacht bij uw relatie.
Een verkoop is één van de belangrijkste onderdelen van marketing. Maar we zijn het ons steeds meer van bewust dat ook engagement belangrijker wordt. Goede meetinstrumenten hiervoor zijn social media, nieuwsbriefaanmeldingen etc. Maar hoe zorgt u er voor dat deze klanten bij u terugkomen en zich verbonden voelen met uw bedrijf?
Dit kan o.a. door de eerder genoemde persoonlijke benadering. Verras uw klanten bijvoorbeeld met een gegraveerde pen met naam. Zij zullen zeker waarderen en zich meer met u verbonden voelen. Zo kunt eigenlijk u iedere loyaliteitscampagne een extra boost geven met bedrukte relatiegeschenken.
Wist u dat... een ontvanger van een relatiegeschenk een positievere indruk heeft van de gever. Dat draagt zeker bij aan de engagement!
Na het verbod op plastic tasjes, de klimaattop en alle andere duurzame ontwikkelingen in 2016 zal deze trend ook in 2017 voortgezet worden. Bedrijven zijn zich hier steeds meer van bewust en zullen dit in alle uitingen, zowel intern als extern, meenemen. Zo wordt er bijvoorbeeld bezuinigd op papieren flyers en kiest men eerder voor een duurzaam relatiegeschenk met een langdurig bereik.
Wist u dat... kantoorgeschenken gemiddeld 6,3 maanden bewaard worden, terwijl een flyer vrijwel meteen in de papierbak beland?
Dit zijn volgens ons de meest belangrijkste trends voor 2017. Staan deze trends ook bij u op het lijstje? Voor een persoonlijke advies op maat kunt u altijd contact met ons opnemen.
Bij Van Helden Relatiegeschenken gebruiken we cookies om onze website beter te laten werken en uw surfervaring te optimaliseren. Hiertoe maken we onderscheid tussen noodzakelijke, relevante en externe cookies. Noodzakelijke cookies zijn nodig om de website correct te laten werken, terwijl relevante - en externe cookies persoonlijke informatie verzamelen om de inhoud van onze website af te stemmen op uw persoonlijke voorkeuren en surfgedrag.
Accepteert u het gebruik van de hierboven beschreven cookies zodat wij onze website voor u kunnen verbeteren? Kies voor 'Ja, ik accepteer cookies'. Wilt u meer informatie over cookies of wilt u uw persoonlijke cookievoorkeuren aangeven? Gaat u dan naar 'Instellingen'. Voor ons volledige privacybeleid klikt u op 'Privacybeleid'.
Ik kies cookies die: | noodzakelijk | relevant | extern |
---|---|---|---|
Noodzakelijk zijn voor de werking van de website | ✓ | ✓ | ✓ |
Voorkomen dat gegevens vaker moeten worden ingevuld | ✓ | ✓ | ✓ |
De website verbeteren op basis van prestaties | ✓ | ✓ | ✓ |
De snelheid van de website monitoren | ✓ | ✓ | ✓ |
Het websitegebruik in kaart brengen voor analyse/onderzoek | ✓ | ✓ | ✓ |
Mijn surfgedrag kan combineren met andere persoonsgegevens om relevante aanbiedingen te ontvangen | ✓ | ✓ | |
Onze website personaliseren op basis van uw voorkeuren | ✓ | ✓ | |
Het mogelijk maken om relevante advertenties op internet te tonen | ✓ | ||
Sociale mediafuncties mogelijk maken | ✓ | ||
Uw voorkeur wordt opgeslagen. Als u de cookies uit uw browser verwijdert, informeren we u opnieuw over het gebruik.